2019 Student Paper Competition

16th Annual Conference of the

Canadian Disability Studies Association

Association canadienne d’études sur le handicap

 

June 1-3, 2019

University of British Columbia

Congress of the Humanities and Social Sciences

ELIGIBILITY:

  • Students must be currently enrolled in an undergraduate or graduate program at any Canadian college or university

SUBMISSIONS:

  • Students must be the sole author of the submission
  • Students may only submit one entry
  • Submissions must be original and unpublished
  • Both essays and research papers are accepted
  • Students who are already accepted to present at this year’s conference may submit to the student paper competition either with work relating to their accepted presentation or with different work
  • Submissions should not exceed 7,000 words including references
  • Referencing should follow standard APA, MLA, or Chicago guidelines

JUDGING:

  • Papers will be anonymously peer-reviewed by a panel of undergraduate and graduate students.
  • Students should demonstrate how their work is situated within the discipline and existing literature.
  • Papers will be assessed on the following:
    • Writing and communication
      • Clarity of purpose
      • Argument development
      • Paper structure
      • Critical analysis
      • Writing style and flow

(continued on the following page)

  • Relevance
    • Engagement with the field/s of Disability Studies, Mad Studies, and/or Deaf Studies
    • Evidence of a nuanced understanding of these disciplines and/or related politics
  • Contribution
    • Originality
    • Demonstrates importance of the topic explored
    • Contribution to questions, knowledge, and/or understandings related to Disability/Mad/Deaf studies and/or disability justice

AWARDS:

  • First place:
    • Monetary reward of $200
    • Reserved spot to present at the 2019 CDSA-ACÉH conference in Vancouver, BC, either in person or remotely
      • Please note this spot is only reserved for papers that have not already been accepted for presentation through the CDSA-ACÉH Call for Papers. If the student is already accepted to present at the conference but submits a paper to this competition on a separate topic, they will still be eligible for a second reserved spot to present.
      • Please note students are not required to attend or present at the conference. Please see the website www.cdsa-aceh.ca for more information about available conference bursaries.
    • Two one-hour consultations with Leslie Kern Coaching on how to begin to prepare the paper for submission to peer-reviewed journals (https://lesliekerncoaching.com/)
  • First, second, and third place:
    • Acknowledgement on the CDSA-ACÉH website and Facebook page.

*Note: should there be no suitable entries, prizes will not be awarded.*

DEADLINE:

  • Deadline for Paper Submission: April 15, 2019
  • Please e-mail your submission with the subject line “Student Paper Competition” to cakovesi@yorku.ca
  • Please direct any inquiries to the current CDSA-ACÉH Student Representative, Caroline Kovesi, at cakovesi@yorku.ca.

Winners will be announced by the last week of May 2019.

Student Paper Competition 2019 – English


CONCOURS DE COMMUNICATIONS ÉTUDIANTES 2019

 

16e Colloque annuel

Association canadienne d’études sur le handicap  

Canadian Disability Studies Association

 

Du 1er au 3 juin 2019

Université de la Colombie Britannique

Congrès annuel de la Fédération des sciences humaines du Canada 2019.

  

ADMISSIBILITÉ :

  • L’étudiant.e doit être inscrit.e à un programme de premier cycle ou d’études supérieures dans une université ou collège canadien.

SOUMISSIONS :

  • L’étudiant.e doit être le seul auteur, la seule auteure, de la soumission ;
  • L’étudiant.e a le droit de soumettre une seule communication ;
  • La soumission doit être originale et non-publiée ;
  • Les essais et les articles liés à la recherche sont acceptés ;
  • Les étudiants.es qui sont déjà acceptés pour présenter une communication au colloque de cette année peuvent soumettre au concours un travail en lien avec leur présentation acceptée ou en lien à d’autres travaux ;
  • Les propositions ne devraient pas dépasser les 7000 mots (ce qui inclut les références) ;
  • Le texte doit être conforme aux lignes directrices standard de l’APA, du MLA ou de Chicago.

ÉVALUATION:

  • Les communications seront évaluées de façon anonyme par des pairs (étudiants.es de tous les cycles universitaires) ;
  • Les étudiants.es doivent démontrer comment leur travail s’inscrit dans la discipline et dans la littérature existante ;
  • Les communications seront évaluées sur la base suivante :
    • Rédaction et communication
      • La clarté de l’objectif ;
      • Élaboration de l’argumentation ;
      • La structure du travail ;
      • L’analyse critique ;
      • Le style de l’écriture et la fluidité.
  • Pertinence
      • Engagement dans le domaine des études critiques du handicap, les études sourdes et les études sur la folie ;
  • Preuve d’une compréhension nuancée de la discipline et/ou des politiques connexes.
  • Contribution
    • Originalité ;
    • Démontrer l’importance du sujet étudié ;
      • Contribution aux questions, au savoir et/ou à la compréhension en lien aux études sur le handicap, les études sourdes et les études sur la folie et/ou à la justice envers les personnes en situation de handicap.

PRIX:

  • Première place:
    • Recompense monétaire de $200 ;
    • Une place réservée pour faire une présentation au colloque de l’ACÉH 2019 à Vancouver ;
      • Veuillez noter que cette place n’est réservée qu’aux communications qui n’ont pas encore été acceptées pour être présentées dans le cadre de l’appel à communications de l’ACÉH. Si l’étudiant.e est déjà accepté.e pour présenter une communication au colloque, mais qu’elle ou il soumet une communication à ce concours sur un sujet différent, il sera quand même admissible à une deuxième place réservée pour présenter la communication lauréate.
      • Veuillez noter que les étudiants.es ne sont pas tenus d’assister ou de présenter au colloque. Veuillez consulter le site Web www.cdsa-aceh.ca pour obtenir de plus amples renseignements sur les bourses d’études disponibles.
    • Deux consultations d’une heure avec Leslie Kern Coaching sur la façon de préparer le document en vue de sa soumission à des revues savantes (en anglais seulement). On peut visiter sa page web en suivant le lien https://lesliekerncoaching.com/)
  • Première, deuxième et troisième place :
    • Remerciements sur le site Web de l’ACÉH et sur la page Facebook ;

Note : s’il n’y a pas d’inscriptions appropriées, les prix ne seront pas attribués.

DATE LIMITE:

  • La date limite pour la soumission des articles est le 15 avril 2019.
  • Veuillez envoyer votre soumission par courriel en signalant sur la ligne de l’objet : « Concours de communications d’étudiantes 2019 / Student Paper Competition »  à cakovesi@yorku.ca
  • Pour de plus amples renseignements, veuillez contacter la représentante estudiantine de l’ACÉH-CDSA, Caroline Kovesi, à cakovesi@yorku.ca

Les résultats seront publiés vers la dernière semaine du mois de mai 2019

CONCOURS DE COMMUNICATIONS ETUDIANTES 2019 final (2)